Yarı otomatik vites nedir? Araç nasıl kullanılır?

AKTÜEL 26.11.2022 - 13:33, Güncelleme: 26.11.2022 - 13:33
 

Yarı otomatik vites nedir? Araç nasıl kullanılır?

Yarı otomatik vites nedir? Yarı otomatik vitesli araç nasıl kullanılır? Yarı otomatik vitesin ne gibi avantajları var? İşte detaylar…

Yarı otomatik vites nedir? Yarı otomatik vitesli araç nasıl kullanılır? Yarı otomatik vitesin ne gibi avantajları var? İşte detaylar…  Yarı otomatik vites tek kavramalıdır. Vitese araç şoförü basmamakta, araç kendiliğinden debriyaja basmaktadır. Tek kavramalı olmasından dolayı vites geçişleri tam otomatik araçlara göre daha çok hissedilmektedir. Fakat burada en çok araç kalkış ve ikinci vitese geçişlerde bu durum hissedilmektedir. Şehir içerisinde yoğun trafikte bu his daha da artmaktadır. Nasıl kullanılır? Yarı otomatik vitesli araçlarda gaz ve fren olmak üzere iki pedal vardır. Bunların ikisi de sağ kısımda bulunur. Sağlıklı bir kullanım için sağ ayak ile kullanılması gerekmektedir. Yarı otomatik araçların kullanım mekaniği vites kolu ile bu pedalların entegre kullanımı üzerine kurulmuştur. Park halinde iken araç P simgesinde olarak el freni çekilmelidir. Yarı otomatik vitesli araçlarda kontağı çevirmek için frene basılır. İleriye gidilecek ise D'ye, geri gidilecek ise R'ye alınmaktadır. 
Yarı otomatik vites nedir? Yarı otomatik vitesli araç nasıl kullanılır? Yarı otomatik vitesin ne gibi avantajları var? İşte detaylar…

Yarı otomatik vites nedir? Yarı otomatik vitesli araç nasıl kullanılır? Yarı otomatik vitesin ne gibi avantajları var? İşte detaylar… 

Yarı otomatik vites tek kavramalıdır. Vitese araç şoförü basmamakta, araç kendiliğinden debriyaja basmaktadır. Tek kavramalı olmasından dolayı vites geçişleri tam otomatik araçlara göre daha çok hissedilmektedir. Fakat burada en çok araç kalkış ve ikinci vitese geçişlerde bu durum hissedilmektedir. Şehir içerisinde yoğun trafikte bu his daha da artmaktadır.

Nasıl kullanılır?

Yarı otomatik vitesli araçlarda gaz ve fren olmak üzere iki pedal vardır. Bunların ikisi de sağ kısımda bulunur. Sağlıklı bir kullanım için sağ ayak ile kullanılması gerekmektedir. Yarı otomatik araçların kullanım mekaniği vites kolu ile bu pedalların entegre kullanımı üzerine kurulmuştur. Park halinde iken araç P simgesinde olarak el freni çekilmelidir.

Yarı otomatik vitesli araçlarda kontağı çevirmek için frene basılır. İleriye gidilecek ise D'ye, geri gidilecek ise R'ye alınmaktadır. 

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve fisiltihaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.