Masraflar Düştü, Şikayetler Arttı!
(İHA) - İhlas Haber Ajansı |
18.10.2017 - 09:26, Güncelleme:
30.06.2021 - 18:34
Masraflar Düştü, Şikayetler Arttı!
Ticaret İl Müdürü ve Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Ahmet Uçar, Tüketicilerin şikayetlerdeki dosya masrafların azalmasıyla birlikte şikayetlerin arttığını söyledi.
Geçmişte tüketicinin bilinçsiz davranmasından dolayı bir karmaşaların yaşandığını belirten Uçar: “Son yıllarda gerek Tüketicilerin gerekse Satıcı/Sağlayıcıların 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanun konusunda daha fazla bilinçlenmesi nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerimize yapılan tüketici şikâyetlerinde Banka dosya masrafı ile ilgili bir azalış söz konusu olup ayıplı mal konusunda yoğunluk yaşandığı görülmektedir.”dedi.
“Şikayetler Daha Pratik Şekilde Yapılıyor”
Tüketicilerin şikayetlerini e-devlet üzerinden’de yapmasıyla birlikte kolaylıklar sağlandığını belirten Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü: “Daha önce tüketiciler müracaatlarını dilekçe ve şikâyete konu belgelerini Tüketici Hakem Heyetlerine bizzat kendileri getirip müracaatlarını yaparken 01.01.2017 tarihi itibariyle açılan TÜBİS (Tüketici Bilgi Sistemi) ile Tüketicilerimiz evinde, işyerinde hatta tatildeyken internet olan her yerden başvurularını yapıp sistem üzerinden verilen Başvuru numarası ile şikâyetlerinin ne aşamada olduğunu takip edebilmektedirler. Bu sistem tüketicilerin şikâyet başvurularını daha pratik yapmalarını sağlayarak Tüketiciler için büyük bir kolaylık sağlamaktadır. Daha önceki yıllarda Tüketiciler ve Bankalar arasında Dosya Masrafı konusunda yaşanan sıkıntılar nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerimize yapılan tüketici şikâyetlerinde çok fazla yoğunluk yaşanıyordu. Son yıllarda gerek Tüketicilerin gerekse Satıcı/Sağlayıcıların 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanun konusunda daha fazla bilinçlenmesi nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerimize yapılan tüketici şikâyetlerinde Banka dosya masrafı ile ilgili bir azalış söz konusu olup ayıplı mal konusunda yoğunluk yaşandığı görülmektedir.”
“Hakemlik Görevi Yürütüyoruz”
Yapılan şikayetleri kısa bir sürede değerlendirip sonuca başladıklarına dikkat çeken Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü: “Tüketici Hakem Heyetlerimiz adından da anlaşılacağı gibi satıcılarımız ile tüketicilerimiz arasında geçen anlaşmazlıklarda hakemlik görevi icra etmek üzere görev yapan kuruldur. Tüketici Hakem Heyeti, Başkan, Raportör ve Üyelerden (Belediye temsilcisi, Baro Temsilcisi, Ticaret ve Sanayi Odası Temsilcisi, TÜDER Temsilcisi) oluşmaktadır. Üstlendiği fonksiyon ve aldığı kararlar sayesinde Tüketici Hakem Heyetlerimiz üretilen malların kalite standartlarına uygun, aynı zamanda daha kaliteli malların piyasaya sürülmesi anlamında hem tüketici hem de üreticilerimiz için çok önemli bir görev icra etmektedir. Üretici-tüketici, satıcı-alıcı arasındaki ilişkilerle ilgili üretici ve satıcılarımızın da aynı zamanda birer alıcı ve tüketici olduklarını unutmadan insan merkezli, insanımızın sağlığını kar ve kazançtan önce düşünerek hizmet etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Her daim müşterisine hizmet şuuru ile hareket eden, helal kazanç peşinde koşan esnafımıza, hakkını arayan aramaya çalışan son yıllarda sayıları hızla artan bilinçli tüketicilerimize, İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetlerimizde görev yapan Başkan, Raportör ve Üyelerimize teşekkür ediyorum.”
( HABER/ALİ KEKLİK)
Ticaret İl Müdürü ve Tüketici Hakem Heyeti Başkanı Ahmet Uçar, Tüketicilerin şikayetlerdeki dosya masrafların azalmasıyla birlikte şikayetlerin arttığını söyledi.
Geçmişte tüketicinin bilinçsiz davranmasından dolayı bir karmaşaların yaşandığını belirten Uçar: “Son yıllarda gerek Tüketicilerin gerekse Satıcı/Sağlayıcıların 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanun konusunda daha fazla bilinçlenmesi nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerimize yapılan tüketici şikâyetlerinde Banka dosya masrafı ile ilgili bir azalış söz konusu olup ayıplı mal konusunda yoğunluk yaşandığı görülmektedir.”dedi.
“Şikayetler Daha Pratik Şekilde Yapılıyor”
Tüketicilerin şikayetlerini e-devlet üzerinden’de yapmasıyla birlikte kolaylıklar sağlandığını belirten Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü: “Daha önce tüketiciler müracaatlarını dilekçe ve şikâyete konu belgelerini Tüketici Hakem Heyetlerine bizzat kendileri getirip müracaatlarını yaparken 01.01.2017 tarihi itibariyle açılan TÜBİS (Tüketici Bilgi Sistemi) ile Tüketicilerimiz evinde, işyerinde hatta tatildeyken internet olan her yerden başvurularını yapıp sistem üzerinden verilen Başvuru numarası ile şikâyetlerinin ne aşamada olduğunu takip edebilmektedirler. Bu sistem tüketicilerin şikâyet başvurularını daha pratik yapmalarını sağlayarak Tüketiciler için büyük bir kolaylık sağlamaktadır. Daha önceki yıllarda Tüketiciler ve Bankalar arasında Dosya Masrafı konusunda yaşanan sıkıntılar nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerimize yapılan tüketici şikâyetlerinde çok fazla yoğunluk yaşanıyordu. Son yıllarda gerek Tüketicilerin gerekse Satıcı/Sağlayıcıların 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki kanun konusunda daha fazla bilinçlenmesi nedeniyle Tüketici Hakem Heyetlerimize yapılan tüketici şikâyetlerinde Banka dosya masrafı ile ilgili bir azalış söz konusu olup ayıplı mal konusunda yoğunluk yaşandığı görülmektedir.”
“Hakemlik Görevi Yürütüyoruz”
Yapılan şikayetleri kısa bir sürede değerlendirip sonuca başladıklarına dikkat çeken Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü: “Tüketici Hakem Heyetlerimiz adından da anlaşılacağı gibi satıcılarımız ile tüketicilerimiz arasında geçen anlaşmazlıklarda hakemlik görevi icra etmek üzere görev yapan kuruldur. Tüketici Hakem Heyeti, Başkan, Raportör ve Üyelerden (Belediye temsilcisi, Baro Temsilcisi, Ticaret ve Sanayi Odası Temsilcisi, TÜDER Temsilcisi) oluşmaktadır. Üstlendiği fonksiyon ve aldığı kararlar sayesinde Tüketici Hakem Heyetlerimiz üretilen malların kalite standartlarına uygun, aynı zamanda daha kaliteli malların piyasaya sürülmesi anlamında hem tüketici hem de üreticilerimiz için çok önemli bir görev icra etmektedir. Üretici-tüketici, satıcı-alıcı arasındaki ilişkilerle ilgili üretici ve satıcılarımızın da aynı zamanda birer alıcı ve tüketici olduklarını unutmadan insan merkezli, insanımızın sağlığını kar ve kazançtan önce düşünerek hizmet etmeleri gerektiğini düşünüyorum. Her daim müşterisine hizmet şuuru ile hareket eden, helal kazanç peşinde koşan esnafımıza, hakkını arayan aramaya çalışan son yıllarda sayıları hızla artan bilinçli tüketicilerimize, İl ve İlçe Tüketici Hakem Heyetlerimizde görev yapan Başkan, Raportör ve Üyelerimize teşekkür ediyorum.”
( HABER/ALİ KEKLİK)
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.