İnternet Alışverişinde Satıcı Nasıl Şikayet Edilir?

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 04.01.2018 - 09:03, Güncelleme: 30.06.2021 - 18:34
 

İnternet Alışverişinde Satıcı Nasıl Şikayet Edilir?

Kahramanmaraş Ticaret İl Müdürü Ahmet Uçar, İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde alınan ürünün ayıplı olması halinde tüketicinin 6 ay içerisinde tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabileceğini söyledi. İnternet üzerinde yapılan alışverişlerde tüketicinin haklarını da hatırlatan Uçar, “Söz konusu malın ayıplı olması halinde tüketici ilk önce malı satın aldığı satıcıya veya ürünün üreticisi/ithalatçısına ürünün ayıplı olduğu konusunda bildirimde bulunması gerekir ve malın ayıplı olduğunun tespiti için yetkili servise göndermesi gerekir” dedi. Üretici Ürünü Ayıplı Olarak Kabul Etmezse… Üreticinin ürünü ayıplı olarak kabul etmeyip, sorunun tüketiciden kaynaklı olduğunu söylemesinden sonra atılacak adımlar hakkında da bilgiler veren Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü: “İnternet alışverişlerinde, söz konusu malın ayıplı olması halinde tüketici ilk önce malı satın aldığı satıcıya veya ürünün üreticisi/ithalatçısına ürünün ayıplı olduğu konusunda bildirimde bulunması gerekir ve malın ayıplı olduğunun tespiti için yetkili servise göndermesi gerekir. Ancak tüketici özellikle malın fatura tarihinden itibaren ilk 6 ay içerisinde söz konusu ayıbın çıktığı durumlarda Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruda bulunabilir ve bilirkişi marifetiyle malın ayıplı olduğunun tespiti amacıyla talepte bulunabilir. Tüketicinin malın ayıplı olduğunu düşünerek seçimlik haklarını kullanmak istemesine rağmen bazen o malın yetkili servis sağlayıcısı tarafından söz konusu malın ayıplı olmadığını, çalışır vaziyette olduğunu veya malın kullanıcı hatası kaynaklı oluştuğunu raporlayarak tüketicinin talebini reddetmektedir. Böyle bir durumda ise tüketici, en yakın tüketici hakem heyetine başvurabilir.” “Online Şikayetler Yapılabilir” Yaşanan üretici sorunlarından dolayı tüketici hakem heyetlerine başvuruların internet üzerinden de yapılabileceğine değinen Ahmet Uçar şunları söyledi: “Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği ile Tüketici Hakem Heyetlerinin çalışma ve usul esasları belirlenmiştir. Bu kapsamla, Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvurular; elden teslim edilmek üzere dilekçe ile e-devlet şifresi kullanarak e-devlet kapısı üzerinden online bir şekilde ve posta yöntemiyle yapılabilir. Ancak Tüketici Hakem Heyetlerine bazen tüketici tarafından herhangi bir dilekçe hazırlanmadan başvurular gelmektedir. Böyle başvurular geldiğinde ise görevli personelin yardımıyla tüketicinin başvuru dilekçesi oluşturularak işleme alınmaktadır.Devlet kurumları olarak bizler her zaman devletimizin ve milletimizin hizmetindeyiz. her türlü soru ve şikayetler için tüketicilerimiz en yakın tüketici hakem heyetine gidip mağduriyetini dile getirebilir, dilekçe hazırlayarak şikayet başvurusunu yapabilir.”
Kahramanmaraş Ticaret İl Müdürü Ahmet Uçar, İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde alınan ürünün ayıplı olması halinde tüketicinin 6 ay içerisinde tüketici hakem heyetlerine başvuru yapabileceğini söyledi. İnternet üzerinde yapılan alışverişlerde tüketicinin haklarını da hatırlatan Uçar, “Söz konusu malın ayıplı olması halinde tüketici ilk önce malı satın aldığı satıcıya veya ürünün üreticisi/ithalatçısına ürünün ayıplı olduğu konusunda bildirimde bulunması gerekir ve malın ayıplı olduğunun tespiti için yetkili servise göndermesi gerekir” dedi. Üretici Ürünü Ayıplı Olarak Kabul Etmezse… Üreticinin ürünü ayıplı olarak kabul etmeyip, sorunun tüketiciden kaynaklı olduğunu söylemesinden sonra atılacak adımlar hakkında da bilgiler veren Uçar konuşmasını şöyle sürdürdü: “İnternet alışverişlerinde, söz konusu malın ayıplı olması halinde tüketici ilk önce malı satın aldığı satıcıya veya ürünün üreticisi/ithalatçısına ürünün ayıplı olduğu konusunda bildirimde bulunması gerekir ve malın ayıplı olduğunun tespiti için yetkili servise göndermesi gerekir. Ancak tüketici özellikle malın fatura tarihinden itibaren ilk 6 ay içerisinde söz konusu ayıbın çıktığı durumlarda Tüketici Hakem Heyetlerine başvuruda bulunabilir ve bilirkişi marifetiyle malın ayıplı olduğunun tespiti amacıyla talepte bulunabilir. Tüketicinin malın ayıplı olduğunu düşünerek seçimlik haklarını kullanmak istemesine rağmen bazen o malın yetkili servis sağlayıcısı tarafından söz konusu malın ayıplı olmadığını, çalışır vaziyette olduğunu veya malın kullanıcı hatası kaynaklı oluştuğunu raporlayarak tüketicinin talebini reddetmektedir. Böyle bir durumda ise tüketici, en yakın tüketici hakem heyetine başvurabilir.” “Online Şikayetler Yapılabilir” Yaşanan üretici sorunlarından dolayı tüketici hakem heyetlerine başvuruların internet üzerinden de yapılabileceğine değinen Ahmet Uçar şunları söyledi: “Tüketici Hakem Heyetleri Yönetmeliği ile Tüketici Hakem Heyetlerinin çalışma ve usul esasları belirlenmiştir. Bu kapsamla, Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan başvurular; elden teslim edilmek üzere dilekçe ile e-devlet şifresi kullanarak e-devlet kapısı üzerinden online bir şekilde ve posta yöntemiyle yapılabilir. Ancak Tüketici Hakem Heyetlerine bazen tüketici tarafından herhangi bir dilekçe hazırlanmadan başvurular gelmektedir. Böyle başvurular geldiğinde ise görevli personelin yardımıyla tüketicinin başvuru dilekçesi oluşturularak işleme alınmaktadır.Devlet kurumları olarak bizler her zaman devletimizin ve milletimizin hizmetindeyiz. her türlü soru ve şikayetler için tüketicilerimiz en yakın tüketici hakem heyetine gidip mağduriyetini dile getirebilir, dilekçe hazırlayarak şikayet başvurusunu yapabilir.”
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve fisiltihaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.