Parkomat Tarifesi İle İlgili Bilinmeyenler
(İHA) - İhlas Haber Ajansı |
19.08.2017 - 11:56, Güncelleme:
30.06.2021 - 18:34
Parkomat Tarifesi İle İlgili Bilinmeyenler
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi parkomat tarifesi ile alakalı sosyal medyada yer alan iddialara açıklık getirdi.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Ağır tarafından yapılan yazılı açıklamada şu bilgiler verildi: “Bilindiği üzere AKBEL A.Ş, sermayesinin tamamı Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesine ait olan belediye şirketidir. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ile ortak proje yürüten AKBEL A.Ş.; 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu’nun 7. Maddesinin (f) bendi ve yine aynı kanunun 26.maddesi hükmüne istinaden, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Meclisi kararı ile Kahramanmaraş’ın belirli cadde ve sokaklardaki otopark işletme hakkını Büyükşehir Belediyesinden devralmıştır.
AKBEL A.Ş. kar amacı güden bir şirket olmayıp, yalnızca çalışanlarının maaşlarını karşılamak için parkomatlardan ücret almaktadır. Nitekim aynı nüfus yoğunluğuna sahip diğer büyükşehir belediyeleri incelendiğinde en düşük Parkomat tarifesinin Kahramanmaraş’ ta uygulandığı görülecektir. AKBEL A.Ş. Parkomat işletmeciliğini 75 adet personel ile yapmaktadır. 2016 ve 2017 yılında asgari ücrette % 38 oranında artış olmasına rağmen,2014 yılından bu güne kadar Parkomat ücretlerinde bir artış yapılmamıştır. Öte yandan Akbel A.Ş. nin kar etmesi durumunda da para tamamen Büyükşehir Belediyesine aktarılmakta olup, bu kaynaklar yine vatandaşlarımıza hizmet olarak harcanacaktır.
Parkomat işletmeciliği yapmamızın temel amacı kesinlikle para kazanmak değildir. Aksine vatandaşlarımızın park yeri bulamamaları sebebiyle mecburen ikinci şeride park yapmaları ve bu sebeple trafik cezalarına maruz kalmalarını, tıkanan ana arterlerdeki trafik kargaşasını önlemek böylece vatandaşlarımız ve esnafımızın işlerini kolaylaştırmaktır.
Yeni yapılan düzenleme ile trafik yoğunluğu dikkate alınarak vatandaşlarımızın çok yoğun kullandığı bölgelerde parklanma sürelerinin azaltılması amaçlanmıştır. Bu gayeyle yayalaştırılan Kıbrıs meydanında parklanma yapan araç sahiplerinin çoğunluğu gün boyu (7-8 saat) parklanma yapmaktadırlar. Bu durum hem burada iş yapan esnafımız ve hem de bir iki saatlik işi olan vatandaşlarımızın şikâyet etmelerine sebep olmuştur. Bu itibarla yapılan düzenleme ile gün boyu parklanma yapmak isteyen vatandaşlarımızı kapalı ve açık otoparklara yönlendirmek, kısa süreli parklanmayı teşvik etmek amaçlanmıştır.
Nitekim yayalaştırılan Kıbrıs Meydanı(Atatürk Bulvarı (Kıbrıs Meydanı - İş Bankası - Ulu Camive İsmet paşa Mah.,Kıbrıs Meydanı ile Yeni Cami kavşağı arası karşılıklı) 1. Bölge olarak tespit edilmiş, bu bölgenin dışındaki alanlar 2. Bölge olarak tespit edilmiştir.
Fiyat artışı, yalnız 1. Bölge olarak tespit edilen ve yoğun araç geçişlerinin olduğu ana güzergâh olan Kıbrıs Meydanındaki parklanmalar için yapılmış olup, esnaf ve vatandaşlarımızın alış veriş yapmak için park yeri bulamamaları sebebiyle kendilerinin talebi üzerine uzun süreli parklanmaları engellemek için yapılmıştır.
2. Bölge olarak tespit edilen diğer parklanma alanlarında gerçekte bir fiyat artışı yapılmamış hatta kısa süreli parklanmaları teşvik etmek için fiyatlar indirilmiştir.
Mesela; Önceki uygulamada saatlik ücret 1,5.-TL olup, 61. Dakikada vatandaşlarımızdan toplam 3.-TL alınmaktaydı. Oysa şimdi 15 dakikalık periyotlara göre 61. Dakikada 2,5.-TL ödeme yapılacaktır. Bu düzenlemenin amacı işini bitiren vatandaşlarımızın park yerini hızlı şekilde boşaltmasını sağlamaktır.
Bu bilgiler çerçevesinde yapılan düzenleme ile Büyükşehir Belediyesi kesinlikle kar elde etmeyi amaçlamamıştır. Aksine düzenlemedeki temel amacımızikinci sıraya parklanmayı önlemeksuretiyle tıkanan trafiği açma, hemşerilerimizin trafik cezalarına maruz kalmalarına meydan vermeme ve hem vatandaşlarımızın hem de esnafımızın gönül rahatlığı içinde güvenle alış veriş yapmalarını sağlamak olduğunu kamuoyunca bilinmesini saygılarımızla arz ederiz.”
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi parkomat tarifesi ile alakalı sosyal medyada yer alan iddialara açıklık getirdi.
Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Hüseyin Ağır tarafından yapılan yazılı açıklamada şu bilgiler verildi: “Bilindiği üzere AKBEL A.Ş, sermayesinin tamamı Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesine ait olan belediye şirketidir. Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ile ortak proje yürüten AKBEL A.Ş.; 5216 sayılı Büyükşehir Belediye Kanunu’nun 7. Maddesinin (f) bendi ve yine aynı kanunun 26.maddesi hükmüne istinaden, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye Meclisi kararı ile Kahramanmaraş’ın belirli cadde ve sokaklardaki otopark işletme hakkını Büyükşehir Belediyesinden devralmıştır.
AKBEL A.Ş. kar amacı güden bir şirket olmayıp, yalnızca çalışanlarının maaşlarını karşılamak için parkomatlardan ücret almaktadır. Nitekim aynı nüfus yoğunluğuna sahip diğer büyükşehir belediyeleri incelendiğinde en düşük Parkomat tarifesinin Kahramanmaraş’ ta uygulandığı görülecektir. AKBEL A.Ş. Parkomat işletmeciliğini 75 adet personel ile yapmaktadır. 2016 ve 2017 yılında asgari ücrette % 38 oranında artış olmasına rağmen,2014 yılından bu güne kadar Parkomat ücretlerinde bir artış yapılmamıştır. Öte yandan Akbel A.Ş. nin kar etmesi durumunda da para tamamen Büyükşehir Belediyesine aktarılmakta olup, bu kaynaklar yine vatandaşlarımıza hizmet olarak harcanacaktır.
Parkomat işletmeciliği yapmamızın temel amacı kesinlikle para kazanmak değildir. Aksine vatandaşlarımızın park yeri bulamamaları sebebiyle mecburen ikinci şeride park yapmaları ve bu sebeple trafik cezalarına maruz kalmalarını, tıkanan ana arterlerdeki trafik kargaşasını önlemek böylece vatandaşlarımız ve esnafımızın işlerini kolaylaştırmaktır.
Yeni yapılan düzenleme ile trafik yoğunluğu dikkate alınarak vatandaşlarımızın çok yoğun kullandığı bölgelerde parklanma sürelerinin azaltılması amaçlanmıştır. Bu gayeyle yayalaştırılan Kıbrıs meydanında parklanma yapan araç sahiplerinin çoğunluğu gün boyu (7-8 saat) parklanma yapmaktadırlar. Bu durum hem burada iş yapan esnafımız ve hem de bir iki saatlik işi olan vatandaşlarımızın şikâyet etmelerine sebep olmuştur. Bu itibarla yapılan düzenleme ile gün boyu parklanma yapmak isteyen vatandaşlarımızı kapalı ve açık otoparklara yönlendirmek, kısa süreli parklanmayı teşvik etmek amaçlanmıştır.
Nitekim yayalaştırılan Kıbrıs Meydanı(Atatürk Bulvarı (Kıbrıs Meydanı - İş Bankası - Ulu Camive İsmet paşa Mah.,Kıbrıs Meydanı ile Yeni Cami kavşağı arası karşılıklı) 1. Bölge olarak tespit edilmiş, bu bölgenin dışındaki alanlar 2. Bölge olarak tespit edilmiştir.
Fiyat artışı, yalnız 1. Bölge olarak tespit edilen ve yoğun araç geçişlerinin olduğu ana güzergâh olan Kıbrıs Meydanındaki parklanmalar için yapılmış olup, esnaf ve vatandaşlarımızın alış veriş yapmak için park yeri bulamamaları sebebiyle kendilerinin talebi üzerine uzun süreli parklanmaları engellemek için yapılmıştır.
2. Bölge olarak tespit edilen diğer parklanma alanlarında gerçekte bir fiyat artışı yapılmamış hatta kısa süreli parklanmaları teşvik etmek için fiyatlar indirilmiştir.
Mesela; Önceki uygulamada saatlik ücret 1,5.-TL olup, 61. Dakikada vatandaşlarımızdan toplam 3.-TL alınmaktaydı. Oysa şimdi 15 dakikalık periyotlara göre 61. Dakikada 2,5.-TL ödeme yapılacaktır. Bu düzenlemenin amacı işini bitiren vatandaşlarımızın park yerini hızlı şekilde boşaltmasını sağlamaktır.
Bu bilgiler çerçevesinde yapılan düzenleme ile Büyükşehir Belediyesi kesinlikle kar elde etmeyi amaçlamamıştır. Aksine düzenlemedeki temel amacımızikinci sıraya parklanmayı önlemeksuretiyle tıkanan trafiği açma, hemşerilerimizin trafik cezalarına maruz kalmalarına meydan vermeme ve hem vatandaşlarımızın hem de esnafımızın gönül rahatlığı içinde güvenle alış veriş yapmalarını sağlamak olduğunu kamuoyunca bilinmesini saygılarımızla arz ederiz.”
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.