Öğretmenlerimizin Günü Gerçekten Kutlu Mu?

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 23.11.2017 - 17:15, Güncelleme: 30.06.2021 - 18:34
 

Öğretmenlerimizin Günü Gerçekten Kutlu Mu?

Öğretmenlik en kutsal meslekler arasında görülüyor. Ancak araştırmalara bakıldığında bu kutsallık sadece sözde kalıyor. 300 bin atanamayan öğretmenin olduğu Türkiye'de atanan ve görevde olan öğretmenlerinde sıkıntıları bitmiyor. Eğitim sendikaları araştırma ve anket sonuçları yayınladı. Türk Eğitim-Sen ve Eğitim-İş'in yaptığı '24 Kasım Öğretmenler Günü Anketi'ne göre sadece öğretmenler gününde hatırlanan öğretmenlerin yüzde 70'i öfkesini kontrol etmekte sorun yaşıyor, yüzde 60'ı mesleği bırakmayı düşünüyor, yüzde 75'i geçinemiyor... Öğretmenlerin yaklaşık %75'i mesleğinden elde ettiği gelirin yetersiz olduğunu ifade etmiş. CHP Genel Başkan Yardımcısı Lale Karabıyık'ın gündeme taşıdığı Eğitim-İş anketine göre öğretmenlerin yüzde 75'i maaşlarının yetmediğini söylüyor. Daha fazla kazanç sağlayacakları bir iş bulduklarında mesleği bırakacaklarını söyleyen öğretmenlerin yüzde 82'si ise borçları nedeniyle mesleki verimliğinin düştüğünü belirtiyor. Öğretmenlerin %77'si evinin ihtiyaçlarını kredi kartı ile karşıladığını belirtmiş. 25 bin 732 kişinin katıldığı ankete göre öğretmenlerin yüzde 92'si kredi kartıkullanırken yüzde 77'si evinin ihtiyaçlarını kredi kartıyla karşılıyor. Yüzde 17'sinin kredi kartı ya da kredi borcu nedeniyle sicili bozuk. Öğretmenlerin yüzde 33’ünün 1, yüzde 27.5’inin 2, yüzde 14.6’sının da 3 tane kredi borcu var. Araştırmaya katılan öğretmenlerin %75'i görevden alınma korkusu yaşadığını ifade etmiş. Öğretmenlerin %70'i öfkesini kontrol etmekte sorun yaşıyor. Öğretmenlerin yüzde 70'i çeşitli nedenlerle öfkesini kontrol edemediği durumlar olduğunu söylüyor. Bunun nedenleri olarak da öğretmenlerin yüzde 37.7'si ekonomik sorunları, yüzde 32.9'u mesleki sorunları, yüzde 12'si ailevi sorunları, yüzde 7.9'u ise çevresel faktörleri gösteriyor. Araştırmaya katılan öğretmenlerin sadece %14'ü gelecekten ümitli... Ankete kayılan öğretmenlerin %60'ı mesleği bırakmayı düşünüyor. Öğretmenlerin yüzde 60.7'si ise mesleği bırakmayı düşünüyor. Bunun nedeni olarak ise yüzde 40.7'si mesleğin itibar kaybetmesini, yüzde 20.1'i torpil, yandaş kayırma gibi uygulamaların, yüzde 15'i ekonomik tatminsizliği, yüzde 9'u öğrenci veli tutumları, yüzde 5.4'ü mesleki tükenmişlik, yüzde 3'ü ise meslektaşları ile yaşadığı sorunları gösteriyor. Öğretmenlerin %97'si atamalardaki mülakatı doğru bulmuyor. Ankete katılan öğretmenlerin %87'si müfredatı bilimsel ve çağdaş bulmuyor. Eğitimde istikrar olmadığını söyleyen öğretmenlerin oranı %99. Öğretmenlerin %94'ü performans sistemine karşı.
Öğretmenlik en kutsal meslekler arasında görülüyor. Ancak araştırmalara bakıldığında bu kutsallık sadece sözde kalıyor. 300 bin atanamayan öğretmenin olduğu Türkiye'de atanan ve görevde olan öğretmenlerinde sıkıntıları bitmiyor. Eğitim sendikaları araştırma ve anket sonuçları yayınladı. Türk Eğitim-Sen ve Eğitim-İş'in yaptığı '24 Kasım Öğretmenler Günü Anketi'ne göre sadece öğretmenler gününde hatırlanan öğretmenlerin yüzde 70'i öfkesini kontrol etmekte sorun yaşıyor, yüzde 60'ı mesleği bırakmayı düşünüyor, yüzde 75'i geçinemiyor... Öğretmenlerin yaklaşık %75'i mesleğinden elde ettiği gelirin yetersiz olduğunu ifade etmiş. CHP Genel Başkan Yardımcısı Lale Karabıyık'ın gündeme taşıdığı Eğitim-İş anketine göre öğretmenlerin yüzde 75'i maaşlarının yetmediğini söylüyor. Daha fazla kazanç sağlayacakları bir iş bulduklarında mesleği bırakacaklarını söyleyen öğretmenlerin yüzde 82'si ise borçları nedeniyle mesleki verimliğinin düştüğünü belirtiyor. Öğretmenlerin %77'si evinin ihtiyaçlarını kredi kartı ile karşıladığını belirtmiş. 25 bin 732 kişinin katıldığı ankete göre öğretmenlerin yüzde 92'si kredi kartıkullanırken yüzde 77'si evinin ihtiyaçlarını kredi kartıyla karşılıyor. Yüzde 17'sinin kredi kartı ya da kredi borcu nedeniyle sicili bozuk. Öğretmenlerin yüzde 33’ünün 1, yüzde 27.5’inin 2, yüzde 14.6’sının da 3 tane kredi borcu var. Araştırmaya katılan öğretmenlerin %75'i görevden alınma korkusu yaşadığını ifade etmiş. Öğretmenlerin %70'i öfkesini kontrol etmekte sorun yaşıyor. Öğretmenlerin yüzde 70'i çeşitli nedenlerle öfkesini kontrol edemediği durumlar olduğunu söylüyor. Bunun nedenleri olarak da öğretmenlerin yüzde 37.7'si ekonomik sorunları, yüzde 32.9'u mesleki sorunları, yüzde 12'si ailevi sorunları, yüzde 7.9'u ise çevresel faktörleri gösteriyor. Araştırmaya katılan öğretmenlerin sadece %14'ü gelecekten ümitli... Ankete kayılan öğretmenlerin %60'ı mesleği bırakmayı düşünüyor. Öğretmenlerin yüzde 60.7'si ise mesleği bırakmayı düşünüyor. Bunun nedeni olarak ise yüzde 40.7'si mesleğin itibar kaybetmesini, yüzde 20.1'i torpil, yandaş kayırma gibi uygulamaların, yüzde 15'i ekonomik tatminsizliği, yüzde 9'u öğrenci veli tutumları, yüzde 5.4'ü mesleki tükenmişlik, yüzde 3'ü ise meslektaşları ile yaşadığı sorunları gösteriyor. Öğretmenlerin %97'si atamalardaki mülakatı doğru bulmuyor. Ankete katılan öğretmenlerin %87'si müfredatı bilimsel ve çağdaş bulmuyor. Eğitimde istikrar olmadığını söyleyen öğretmenlerin oranı %99. Öğretmenlerin %94'ü performans sistemine karşı.
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve fisiltihaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.