Şehrin Ulaşım Ağlarının Yenilenmesi Gerekiyor

(İHA) - İhlas Haber Ajansı | 05.03.2018 - 07:22, Güncelleme: 30.06.2021 - 18:34
 

Şehrin Ulaşım Ağlarının Yenilenmesi Gerekiyor

Nurhak Belediye Başkanı Av. Ahmet Akkuş, şehrin ulaşım sorunları hakkında konuştu. Başkan Akkuş, “Bir memleketin en önemli sorunlarından biri elbette ki barıştır. Elbette ki huzurdur, Doğa’dır bir tanesi de yoldur. İnsanların kolay ulaşım sağlayabilmesi için yol olmazsa olmazlardan bir tanesidir. Özellikle Gölbaşı, Kapıdere, Nurhak, Elbistan, Afşin, Göksun, Kayseri üzerindeki bu hat mutlaka duble yol olarak genişletilmesinin yapılması lazım.” dedi. İnsanlar Neden Uzun Yolu Tercih Ediyor? Nurhak’tan bir başka şehrin il sınırına gitmeden şehir merkezine gidilmediğini belirten Akkuş konuşmasını şöyle sürdürdü: “İlçemiz yol ağıyla ilgili deniliyor ki; biz ölçüm yaptık oradan yeterli araç geçmiyor. İnsanlar arabanın başına, direksiyona geçtiği zaman risk oluşturan yolu kısa olsa bile tercih etmez. Yani ölçüm yapıldı, yeterli araç geçmiyor. Bu bir gerekçe değil. Böyle gerekçe olamaz. Yolun fiziki şartları kötü olduğundan dolayı geçmiyorlar. Yoksa insan kısa yolu bırakıp da uzun yolu tercih eder mi? O yüzden bizim özellikle kumru yolu diye tabir edilen tanımlanan toplamda 22 km Elbistan ile beraber düşünüldüğü zaman 70 km alanın mutlaka bölünmüş yol haline getirilmesi lazım. Elbistan’dan Adana’ya kadar Malatya yolu güzergahından tiren hattı geçiyor. Demir yolu da çağımızda olmazsa olmazlardan bir tanesi haline geldi. Demir yolu hattıyla eğer Elbistan, Kayseri yolu ya da Kahramanmaraş üzerinde alternatif bir şekilde planlanması gerektiğini düşünüyorum. Bir de ulaşım anlamında Nurhak’tan Kahramanmaraş merkeze gitmek için daire çizmek zorundasın. Başka il sınırlarına gitmeden şehir merkezine ulaşmak mümkün değil.  Bu hem Nurhak için, hem Elbistan için, hem Ekinözü için hem de Afşin için geçerli.” “Şehir Merkezine Gidiş Geliş Ankara Kadar” Nurhak’ın şehir merkezine 210 km uzaklıkta olduğunu ve kısa mesafede şehir merkezine ulaşmak istediklerini vurgulayan Nurhak Belediye Başkanı Av. Ahmet Akkuş şunları söyledi: “Bizim ilimize 210 km uzaklıkta bir ilçeyiz. Artık teknoloji gelişti biz Maraş’a kısa mesafede il merkezimize ulaşmak istiyoruz. Çağlayancerit, Nurhak arasında yapılan bir çalışma var. Bu çalışma çok iyi planlanıp yani harcanan bazı şeyleri ulaşımı kolay olacak şekilde rahatlıkla hareket edebileceği, Çağlayancerit, Nurhak ve Maraş merkeze bağlanmalı. Ekinözü, Elbistan birbirine bağlanmalı. Birçok ilçeyi bir anda Maraş merkeze bağlayacak. Mesela Malatya, insanlar günü birlik resmi işlerinde mutlaka Kahramanmaraş’a gitmek zorunda ama diğer kendi özel şeylerinde Malatya daha yakın diyor. Dağlar olabilir çetin dereleri olabilir ama biz merkezimizden uzak kalmak istemiyoruz. Ben şehir merkezine toplantıya gidiyorum gidiş geliş Ankara kadar. Yani biz kendi ilimizin merkezine sesimizi duyuramazsak Ankara bizi zor duyar. Bunlar sadece Nurhak’ın olmazsa olmazı değil. O yüzden mutlaka ortak akılla ortak çalışmayla bu tür faaliyetlerin götürülmesi lazım. Gurbetçisi çok olan bir yeriz bu yüzden yazın trafik kazaları çok oluyor. Yani Nurhak bir geçit yolu haline geldi, kumru yolu açılmasından dolayı yolun fiziki şartları düzeltilirse bölünmüş yol haline getirilirse şehrimiz kazanacak.” Ali Keklik  
Nurhak Belediye Başkanı Av. Ahmet Akkuş, şehrin ulaşım sorunları hakkında konuştu. Başkan Akkuş, “Bir memleketin en önemli sorunlarından biri elbette ki barıştır. Elbette ki huzurdur, Doğa’dır bir tanesi de yoldur. İnsanların kolay ulaşım sağlayabilmesi için yol olmazsa olmazlardan bir tanesidir. Özellikle Gölbaşı, Kapıdere, Nurhak, Elbistan, Afşin, Göksun, Kayseri üzerindeki bu hat mutlaka duble yol olarak genişletilmesinin yapılması lazım.” dedi. İnsanlar Neden Uzun Yolu Tercih Ediyor? Nurhak’tan bir başka şehrin il sınırına gitmeden şehir merkezine gidilmediğini belirten Akkuş konuşmasını şöyle sürdürdü: “İlçemiz yol ağıyla ilgili deniliyor ki; biz ölçüm yaptık oradan yeterli araç geçmiyor. İnsanlar arabanın başına, direksiyona geçtiği zaman risk oluşturan yolu kısa olsa bile tercih etmez. Yani ölçüm yapıldı, yeterli araç geçmiyor. Bu bir gerekçe değil. Böyle gerekçe olamaz. Yolun fiziki şartları kötü olduğundan dolayı geçmiyorlar. Yoksa insan kısa yolu bırakıp da uzun yolu tercih eder mi? O yüzden bizim özellikle kumru yolu diye tabir edilen tanımlanan toplamda 22 km Elbistan ile beraber düşünüldüğü zaman 70 km alanın mutlaka bölünmüş yol haline getirilmesi lazım. Elbistan’dan Adana’ya kadar Malatya yolu güzergahından tiren hattı geçiyor. Demir yolu da çağımızda olmazsa olmazlardan bir tanesi haline geldi. Demir yolu hattıyla eğer Elbistan, Kayseri yolu ya da Kahramanmaraş üzerinde alternatif bir şekilde planlanması gerektiğini düşünüyorum. Bir de ulaşım anlamında Nurhak’tan Kahramanmaraş merkeze gitmek için daire çizmek zorundasın. Başka il sınırlarına gitmeden şehir merkezine ulaşmak mümkün değil.  Bu hem Nurhak için, hem Elbistan için, hem Ekinözü için hem de Afşin için geçerli.” “Şehir Merkezine Gidiş Geliş Ankara Kadar” Nurhak’ın şehir merkezine 210 km uzaklıkta olduğunu ve kısa mesafede şehir merkezine ulaşmak istediklerini vurgulayan Nurhak Belediye Başkanı Av. Ahmet Akkuş şunları söyledi: “Bizim ilimize 210 km uzaklıkta bir ilçeyiz. Artık teknoloji gelişti biz Maraş’a kısa mesafede il merkezimize ulaşmak istiyoruz. Çağlayancerit, Nurhak arasında yapılan bir çalışma var. Bu çalışma çok iyi planlanıp yani harcanan bazı şeyleri ulaşımı kolay olacak şekilde rahatlıkla hareket edebileceği, Çağlayancerit, Nurhak ve Maraş merkeze bağlanmalı. Ekinözü, Elbistan birbirine bağlanmalı. Birçok ilçeyi bir anda Maraş merkeze bağlayacak. Mesela Malatya, insanlar günü birlik resmi işlerinde mutlaka Kahramanmaraş’a gitmek zorunda ama diğer kendi özel şeylerinde Malatya daha yakın diyor. Dağlar olabilir çetin dereleri olabilir ama biz merkezimizden uzak kalmak istemiyoruz. Ben şehir merkezine toplantıya gidiyorum gidiş geliş Ankara kadar. Yani biz kendi ilimizin merkezine sesimizi duyuramazsak Ankara bizi zor duyar. Bunlar sadece Nurhak’ın olmazsa olmazı değil. O yüzden mutlaka ortak akılla ortak çalışmayla bu tür faaliyetlerin götürülmesi lazım. Gurbetçisi çok olan bir yeriz bu yüzden yazın trafik kazaları çok oluyor. Yani Nurhak bir geçit yolu haline geldi, kumru yolu açılmasından dolayı yolun fiziki şartları düzeltilirse bölünmüş yol haline getirilirse şehrimiz kazanacak.” Ali Keklik  
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve fisiltihaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.