Ülkemiz Çocuklarında Sorgulama Zayıf!

Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) tarafından 79 ülkede 15 yaş düzeyindeki 32 milyon çocuğu temsil eden 600 bin öğrencinin okuma, matematik ve fen alanlarındaki yetkinliğini ölçen PISA-2018 raporunun sonuçları açıklandı. Eğitimde 4+4+4 sistemine geçiş sonrasında PISA-2015 sonuçlarında dibe vuran Türkiye’nin, 2018’deki sıralamada bir miktar yukarı çıktığı gözlendi.

 

Ancak rapora göre, Türkiye’de 15 yaşındaki öğrenciler okuma, matematik ve fen alanlarındaki performanslarıyla yine OECD ortalamasının altında kaldı. PISA raporunu DW Türkçe’ye değerlendiren eğitim uzmanlarına göre, ortaya çıkan en çarpıcı sonuç Türkiye’deki 15 yaş düzeyindeki öğrencilerin ‘eleştirel düşünme’, ‘sorgulama’ ve ‘yeni fikir üretme’ alanlarındaki zayıflıkların artıyor olması.