Türkoğlu-Mersin Arası Her Gün Mekik Tren!

Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası (KMTSO) Meclisi geçtiğimiz Nisan ayında yapılan seçimlerin ardından 3. kez toplandı. Toplantıda, Kahramanmaraş ekonomisine ve özellikle ihracatına yeni bir vizyon kazandırması hedeflenen Türkoğlu Lojistik Merkezi ve demiryolu taşımacılığı konuşuldu. Meclis Başkanı M. Hanefi Öksüz başkanlığında yapılan KMTSO Haziran ayı Olağan Meclis Toplantısında, Oda faaliyetleri ile şehrin ekonomisi ile ilgili görüşler masaya yatırıldı. Toplantıya, Kahramanmaraş ValisiVahdettin Özkan, TBMM İçişleri Komisyonu Başkanı Celalettin Güvenç, Kahramanmaraş Milletvekilleri İmran Kılıç, Ahmet Özdemir,Mehmet Cihat Sezal, Kahramanmaraş Büyükşehir Belediye BaşkanıFatih Mehmet Erkoç,AK Parti İl BaşkanıÖmer Oruç Bilal Debgici, Türkoğlu Belediye BaşkanıOsman Okumuş,TCDD Taşımacılık A.Ş.Yönetim Kurulu BaşkanıVeysi KurtileKMTSO Meclis üyeleri ve lojistik sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin temsilcileri katıldı. Toplantının açılış konuşmasını yapan Meclis Başkanı M. Hanifi Öksüz, 24 Haziran’da yapılan Cumhurbaşkanlığı ve 27. Dönem Milletvekili seçimlerinin hayırlı olmasını diledi. “Ülkemiz Bir Seçimi Daha Geride Bıraktı” Öksüz şunları kaydetti: “Bildiğiniz gibi 24 Haziran’da ülkemiz bir seçimi daha geride bıraktı. Burada artık yeni sisteme geçiyor ülkemiz yönetim bakımından. Biz iş dünyası olarak Tecrübeli Cumhurbaşkanımıza, halkımızın ve yüce milletimizin tekrar liderlik görevini vermesini büyük bir memnuniyetle karşıladık, hayırlı ve uğurlu olsun. Aramızda yeni seçilen milletvekillerimiz var, onlara hayırlı, uğurlu olsun diyoruz, tebrik ediyoruz ve inşallah iyi işler yaparlar. Eski milletvekillerimiz var, onlara da yaptıkları hizmetlerden dolayı çok teşekkür ediyoruz.” “Türkoğlu-Mersin Arasında Her Gün Mekik Tren Yapmayı Düşünüyoruz” TCDD Taşımacılık A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Kurt ise yaptığı konuşmada, Kahramanmaraş’ın demiryolu taşımacılığının eski günlerine dönmesi hedefiyle önemli çalışmalar yürüttüklerini dile getirdi. Kurt “Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’yla biz Kazakistan’ı, Türkmenistan’ı Özbekistan ve Çin’i demiryolu hattıyla Mersin’e, İskenderun’a, Gaziantep’e, ülkemizin batısına ve aynı şekilde Kahramanmaraş’a bağlamış olduk. Türkoğlu Lojistik Merkezi’ni hareketlendirme anlamında ise Türkoğlu-Mersin arasında her gün mekik tren yapmayı düşünüyoruz” dedi. “Kahramanmaraş Demiryolu 1929 Yılından Buyana Kullanılıyor” Veysi Kurt şöyle konuştu: “Kahramanmaraş’ın demiryollarıyla tanışma tarihçesi 1929 ve 1948 yıllarına dayanıyor. Uzun bir süre Kahramanmaraş demiryolu taşımacılığından bütün Türkiye’de olduğu gibi istifade ettikten sonra, sonraki yıllarda maalesef bu oran gittikçe azalmıştır. Bugüne baktığımızda, Kahramanmaraş özelinde aslında 10 milyon ton üzerinde bir taşımacılık lojistik söz konusuyken, demiryollarının sektörel payı, yüzde 3-5 mertebesine, yani 300-500 bin ton arasında bir taşımacılık görüyoruz. Aslında ülkemizin en önemli liman kenti olan Mersin ve İskenderun’a neredeyse el mesafesinde bulanan ve buradan dünyanın bütün kentlerine, ülkelerine ulaşımı söz konusuyken hem Kahramanmaraş’ta üretilen sanayi ürünleri bakımından hem de liman kentleri bakımından bu oranın çok yetersiz olduğunubelirtmek mümkündür. Tabi öncelikle hükümetimizin demiryollarına bugüne kadar verdiği desteklerden dolayı başlangıçta Cumhurbaşkanımıza ve Başbakanımıza şükranlarımı ifade ederim. Gerçekten 2000’li yılların sonrasında Kahramanmaraş’ın kuruluş yıllarında demiryolu taşımacılığından önemli pay aldığını ama sonraki yıllarda bu oranın oldukça düştüğünü söylemiştik. “Türkoğlu Lojistik Merkez Avrupa’da Hatrı Sayılır Bir Yerde” Türkoğlu Lojistik Merkezi 22 Ekim 2017’de Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’ın katılımıyla yapılmıştı. hakikaten lojistik merkezinin yapılmasında Milletvekillerimizin de çok büyük emeği oldu. Bu lojistik merkez, Türkiye’deki ve dünyadaki uygulamalar içerisinde ortalamanın üzerinde, hatırı sayılır bir lojistik merkez. Yaklaşık 800 dönüm alan üzerine kurulmuş, her türlü yük konsolidasyonuna, bekletmeye ve diğer alt yapı gibi tesislerin yapımına müsaittir tesisimizin. Bu tesisimiz Ekim 2017’de hizmete açıldı ama o günden bu güne bu tesisimizden istediğimiz potansiyelde bir taşımacılık, bir lojistik faaliyet gerçekleştiremedik. Yavaş yavaş devam ediyor ama çözüm olarak hemen yapmamız gereken ne olabilir diye tartıştık. Taşımacılık AŞ. olarak başlangıçta Türkoğlu-Mersin arasında her gün bir mekik tren yapmayı düşünüyoruz. Bunun saati üzerinde çalışacağız. Kayseri-Mersin arasında bu şekilde çalışıyoruz, üç tane karşılıklı gidiş geliş altı tane konteyner trenimiz var ve oradaki bütün sanayi kuruluşlarının konteyner trafiğinin yüzde 70’ini bu trenlerimizle başarmış bulunuyoruz. Bunu inşallah burada da yapmayı düşünüyoruz, bunu yapmamız için belirli saatte tren olmasının şart olduğunu da düşünüyoruz. TCDD Taşımacılık olarak kısa bir süre içerisinde her gün buradan Mersin’e ve Mersin’den Türkoğlu’na karşılıklı bir tren alt yapısını hazırladık. Sanayicilerimizden de bu treni kısa sürede aktif etmek açısından desteklerini bekliyoruz. Bu başlangıç trenini her gün karşılıklı olarak Mersin-Türkoğlu arasında başlatacağız.”