5 Şehir 2 Ülke İle Düzenlenen Proje: Düşünce Makinesi!

Aydeniz, “Projemiz Antalya ilinden üç okul, İstanbul, Konya, Mardin ve Kahramanmaraş illerinden birer okul ile Arnavutluk ülkesinden bir okul olmak üzere sekiz Türk okulu bir yabancı okul ortaklı olarak yürütülen etwinning projesidir.”dedi.

İşte Hatice Aydeniz’in o açıklaması:

“Gençler geleceğe yön verecek kişilerdir. Geleceği şekillendirmek bugünden mümkündür. Bu anlamda gençlerin hayata atılımlarında hazır bilgilerin şekillendirdiği eğitimden ziyade yaratıcı düşünebilen, karşıt fikirlere saygılı olan, bilişsel esnekliğe sahip, eleştirel ve çok yönlü düşünmesini bilen gençlerin yetişmesi son derece önemlidir.

Eleştirel ve yaratıcı düşünme becerisine sahip gençler sosyal, özel ve meslek hayatlarında daha başarılı ve mutlu olacaktır.

Yaptığımız projemiz ile gençlerimizi çok yönlü düşünebilen, olaylara yön verebilen, eleştirilere açık, karşıt fikirlere saygı duyan, yaratıcı fikirlere sahip bireyler olarak topluma kazandırmak istiyoruz. Bunu sağlayabilmek için de projemizde Müze etkinliği, film sorgulama etkinliği, e-kitap etkinliği, web araçları kullanma etkinlikleri, Avatar oluşturma etkinliği öğrencilerimize yaptırıldı.

Müze etkinliğinde, drama (Isınma, meyve sepeti,), ara bul, tarih şeridi oluşturma ve P4C çalışmaları yapıldı. Etkinliklerden önce müze içerisinde eserler incelenerek yaşadığımız şehrin geçmişten günümüze tarihi öğrenildi. Etkinlik ile öğrencilerin yaratıcı düşünceleri ve sorgulama becerileri yükseltildi.

Film sorgulama etkinliğini öğrencilerimize uygulatabilmemiz için P4C eğitim uzmanı Gülistan Göktaş tarafından öğrencilere eğitim verildi. TRUMAN SHOW filmi ile özgürlük kavramı hakkında öğrenciler sorgulama yaptı ve eğitimin başarısı sınandı.

E-kitap etkinliğinde öğrenciler sora aracı ile hikâyeler oluşturup storyjumper web2 aracı ile elektronik kitap oluşturdu.

Anadolu’da yaşayan düşünürler etkinliğinde seçilen düşünürleri okullar paylaşarak her okul kendisine ait düşünürün hayatını anlatan bilgilerle klipler yapılarak, klipler birleştirilerek tanıtım videosu oluşturuldu.

Platagon uygulaması ile öğrenciler kendi avatarlarını oluşturdu ve avatarları ile kendilerini tanıttılar.

Öğrenciler proje sürecinde çeşitli web araçlarını kullanmayı öğrendiler ve bunlarla proje içerisinde çalışmalar yaptılar. Proje sürecinde öğrencilerimizin soyadları, yüzleri kesinlikle paylaşılmamış olup öğrencilerimiz kendilerini avatarlarına sadece isimlerini vererek tanıtmışlardır.

Proje sürecinde öğrencilerimiz etkinlikler haricinde kavram haritası, uygulamalı çalışmalar, tartışmalar ve felsefi düşünceyi destekleyici çalışmaları ortak okullardaki diğer öğrencilerle işbirliği içerisinde başarıyla yapmışlardır.

Proje ortağı diğer okullarımızda çalışmalarını başarıyla yapmış olup öğrencilerimiz proje amacına uygun şekilde kazanımlarla toplumda başarılara imza atacak bireyler olarak yetiştirilmiştir.”